Een zware periode. - Reisverslag uit Céligny, Zwitserland van Yvanka Fierens - WaarBenJij.nu Een zware periode. - Reisverslag uit Céligny, Zwitserland van Yvanka Fierens - WaarBenJij.nu

Een zware periode.

Door: Yvanka

Blijf op de hoogte en volg Yvanka

01 Juni 2014 | Zwitserland, Céligny

Hallo,

Daar ben ik dan weer. Het duurde misschien wat lang maar ik heb het dan soms ook wel eens een beetje erg druk.

Toen ik met Pasen thuis was vertelde ik jullie al dat het niet goed ging met oma!
De zaterdag dat ik terug zou gaan vertelde oma ons bij het afscheid nemen dat het niet goed ging met haar. Wij hebben toen besloten dat ik thuis zou blijven voor oma, en die avond hebben ik afscheid genomen van onze lieve oma want op zondag ochtend 27 april is onze lieve oma overleden.

Dit gedicht heb ik tijdens de dienst voorgelezen:
"Onze lieve oma,

Ik weet niet goed wat ik moet zeggen,
Of hoe ik mijn gevoel moet uitleggen
Het doet me pijn nog iedere dag,
Maar dan denk ik aan uw glimlach

Dat doet me dan weer even goed,
Maar het idee dat ik u missen moet
Dat zal niet wennen bij mij,
Maar ik weet u bent heel dichtbij

Gelukkig heb ik u nog kunnen zien deze week,
De manier waarop u me zaterdag aankeek
Dat zei mij meer dan genoeg,
Iets dat ook keihard insloeg

Ik kan geen woorden vinden om mijn band met u te beschrijven,
Kon u maar gewoon normaal bij ons blijven
U betekend voor mij meer dan ik kan zeggen,
En ik kan me er nog niet bij neerleggen

U bent nu veilig en gezellig bij u lieve man,
Daar waar het eindelijk weer kan
Het moeilijkste is afscheidnemen,
En de pijn en het verdriet zal toenemen

Tot het einde heeft u gestreden,
Iedereen was erbij en u was tevreden
Er zal een moeilijke tijd aanbreken,
Wij moeten door maar dan met een heel groot litteken

Lieve oma wij houden van jou!"

Op bevrijdingsfestival ben ik weer terug naar Zwitserland gegaan wat natuurlijk erg moeilijk was, maar ja ook hier hebben ze me hard nodig.
Hoe zwaar het ook is en hoe moeilijk het leven ook kan zijn het blijft altijd door gaan.

Terug in Zwitserland heb ik natuurlijk wel veel tijd om na te denken en dingen te plaatsen ondanks dat dat ook best moeilijk is omdat mijn ouders er niet bij zijn om mij te helpen in het verwerken van de dingen.

Ik heb eigenlijk alweer veel gedaan hier zeg! Ik ben met de groep Aupairs naar Interlaken geweest waar we een dag lekker hebben kunnen genieten van de prachtige stad en op zondag hebben we meer dan 5 uur gewandeld, nouja zeg maar gerust gehiked, in bergen van dit prachtige land.
Ik heb zelfs nu weer nieuwe nieuwe vrienden gemaakt en dat is echt top.
Die week heb ik spierpijn gahad van heb ik jou daar ik kon bijna niet meer lopen of opstaan. De kids hebben me lekker uit kunnen lachen :p.

Vorig weekend heb ik op de hond van de buren mogen passen de buren zijn Deens maar spreken prima Engels, dus ik heb heerlijk in het weekend met de hond kunnen wandelen!
Het was een schat van een hond, maar dan mis ik dat gekke ding van ons toch ook wel weer.
Dus dat was ook weer een top weekend en dan toen hadden we er nog een!

Dit weekend had ik een lang weekend en bleef ik bij een vriendin. Donderdag heerlijk kunnen genieten van de lekkere zon, vrijdag lekker geshopt in Genève, en zaterdag een dagje Bern. Nou nu kan je lachen we hebben in Bern dus gewoon heerlijk gefietst hoor de Nederlanders op de fiets door Bern :p hahaha....
wilde beren gezien en natuurlijk het huis van Einstein. Ik heb vooral genoten van de stad zelf en natuurlijk van het gezelschap. Deze dag met de meiden was echt super leuk!
S' avonds zijn we nog naar Genève gegaan, je gelooft het nooit maar wij zijn op een of ander strandfeest geweest, maar het uitgaan hier is pappies creditcard mee en daarop drank kopen en natuurlijk er op en top uit zien. Ik balde er van dat ik mijn galajurk niet bij me had :p hahahahaha.... was weer iets om mee te maken.

Vandaag heb ik vrij weinig gedaan maar dat is ook wel eens lekker.
Wat ik alleen nog niet door heb en erg moeilijk gaat worden is dat ik over twee maanden al bijna klaar ben.
Eerst maar eens een gezellig weekend hebben in Parijs met de meiden volgend weekend!
Eind juni een heerlijk weekend want dan komt mijn lieve zus naar Zwitserland toe en gaan wij geweldige dingen doen hier.

Ik kom nog een keertje naar huis... nouja naar huis naar de caravan want dan kom ik mijn papa en zus aanmoedigen tijdens de Nijmeegse vierdaagse maar vooral soldaten bekijken :p dat is het leukste van de vierdaagse.

Nou zo volgens mij weten jullie wel weer even wat!
Na Parijs al ik weer eens wat foto's op me blog zetten van Interlaken, Bern en Parijs.

Tot de volgende keer allemaal!
Xxxxx

  • 04 Juni 2014 - 21:59

    Hennie Weijers:

    Hoihoi lieve nicht!

    Zo, jij maakt daar leuke dingen mee! Lekkere weekenden heb jij daar! Goed zo, geniet maar lekker, na deze moeilijke periode, met mooie momenten (zoals het moment waarop jij je mooie gedicht voorlas!). Houd de herinneringen vast, die neemt niemand je af! Heel veel succes daar + een dikke knuffel van mij! Xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvanka

Ik ga voor een jaar naar Zwitserland als aupair. Ik heb er erg veel zin in, omdat heel veel mensen zo benieuwd waren hoe het met me zou gaan hou ik jullie allemaal in 1 keer op de hoogte door dit blog. Op mijn blog kunnen jullie al mijn verhalen lezen en ik zal er zoveel mogelijk op zetten. (Als ik niet te druk ben) In Zwitserland ga ik naar een Nederlands gezin met momenteel drie kinderen en de vierde is op komst. Het is een erg leuk en vrolijk gezin. Begin augustus zal ik naar Zwitserland vertrekken. Yvanka

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 11595

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2013 - 16 Augustus 2014

Mijn eerst au pair avontuur

Landen bezocht: